Saturday 24 November 2012

Kenapa aku keluar baris??



salam,
1stly, aku minx maaf sbb xdpt bertahan dlm Palapes. sbb aku x tahan. aku x sanggup lagi kecewakan parents aku.
bkn sbb aku x tahan PT,duh,benda tu biasa, n adat la penat.

aku lak jenis cepat penat, bila penat aku mmg x dpt nk beri tumpuan dlm kelas. siyes Palapes ni bagus.!
aku da cuba yg terbaik,tp since result TEST ak sgt2 teruk aku terpaksa tarik diri. sbb parents aku kecewa walaupn dorang x ckp dorg kecewa. (ayat aku cm berbelit  =..=")

TUJUAN UTAMA aku masuk Palapes untuk ringankan ekonomi parents aku. even dad aku jurutera tp dye ada 6 org untuk di tanggung. masuk Palapes mmg untung bg siapa yg bertahan sbb dapat asrama free & elaun. senior aku ada je yg dpt 3.5 even dye Palapes. well,good for her. :)


tp x pada aku,aku jenis beri tumpuan hanya 1 PERKARA dalam 1 MASA. law belajar kene belajar je xley nk pk benda lain, tu sbb aku x berminat nk pk pasal nikah or whatsoever. (ttb masuk psl nikah,haha)
tapi untuk aktiviti masjid @ yg x perlu beri komitmen aku join je.

aku da cuba wat yg terbaik,sblm hantar surat berhenti aku da wat solat istikharoh,berbincang, fikir sedalam-dalamnya,,, menangis jgn ckp la.kecewa dgn diri sendiri bila x dpt result yg terbaik.

masa aku bagitahu bapa aku result aku berapa,dye x marah lgsg,tp dye tegur aku secara berhemah & bgtahu aku ada masalh apa2 ke kt sana. terus aku menangis! aku kecewa dgn diri aku sbb kecewakan dye & mak.
then aku terus tekad, perkara ni mesti di teruskan (keluar baris)

skg aku juz tgu panggilan untuk temuduga sbb keluar masa da dpt nom tentera. xpe,yg penting aku nk beri tumpuan pada parents aku je. :)

sbelum ni masa kt matrik,sabtu ahad aku mmg di habiskan masa dgn study & wat short note, jadi dye jd cm kejutan budaya bila sabtu ahad aku ada PT even bkn setiap mggu ada tapi aku mmg xley wat. xkn aku nk tggu aku fail smua paper bru nk keluar?? x kisah la markah koko aku kosong,nt aku bincang la dgn urusetia pejabat koko tu cmne,, redha je la,,

well,untuk yg berminat dgn Palapes,korang bley Go On. :)
it does good for you, :)

ramai je yg bley bertahan dgn Palapes. :)
as aku keluar pn sbb aku xnk kecewakan parents aku. tu je, benda npak kecil kan?? tapi pada aku dye mmg satu benda yg sangat2 BESAR. sbb dye berkaitan dgn insan yg aku sayang. aku dari kecil mmg jenis kene struggle kuat dlm satu benda. aku bukan cam adik2 aku yg mmg pandai dari kecil.

nasib baik aku bertuhankan ALLAH yg satu. DIA yg membantu aku mengharungi setiap dugaan & ujian yg di beri sebagai tanda KASIHnya pada aku. untuk aku lebih matang. :)

aku tahu squad aku akn kecewa,marah,sedih n bercampur-campur rasa bila tahu aku keluar baris.
MIANHAE,SORRY,MAAF, ANA-AASIFAH (sy minx maaf).

kita still kawan. :)



9 comments:

Anonymous said...

salam . saye nak tanye . mase awak nak keluar baris tu . ade kene bagi surat tak ?

Yinz said...

oh! of course honey! :)
sbb benda ni official n dah link pada government. tu yg susah sikit nk keluar. tp boleh je. :)
you can asked your senior about the letter. :)

Unknown said...

Assalam....
saya pun palapes jgak, tpi bila dpt tw latihan sabtu n ahad, lepas 2 kna jumpa stiap pgi rabu n rocall jumaat mlm(10.30-12.30), rse mcm xbole bgi komitmen...
mne lgi nk fokus study... blik bilik je lpas latihan trus landing kat katil. Penat sgt... nk buat assignment pun rasa malas sbab pnat...
trfkir jgak nk kluar baris...sya pun nekad nk kluar bris, bgi alsan nk fokus study xnk pointer rendah...lgi pun sya bukan pandai sgt blajar... kna struggle jgak nk jga pointr.
bila bgi je alasan mcm ni, phak palapes xbnarkn sya kluar baris sbab alasan xkukuh...

Saya nk tanya, apa alasan yg kukuh supaya dpat kluar baris???

Yinz said...

wsalam. latihan memang sabtu ahad, n rabu pagi memang wajib perhimpunan.
well dear, saya admit benda ni memang memenatkan, but once dah biasa dengan latihan tu insyaAllah okay. :)
terfikir nak keluar baris tu ramai je terfikir. haha,,, tapi tu la mental fizikal memang kene kuat bila dah join program begini. hihi.
first, apa yang sarankan, solat istiharoh, then berbincang dengan kawan2, parents and staff yang awak rapat. then fikir masak2. fikir dalam2, hati awak lebih kemana.
saya buat keputusan dalam sebulan gak la baru saya bagi surat. Alhamdulillah approved.

alasan awak bagi tu okay cuma macam goyang sikit. nak umphhh, tunjuk result test/kuiz/ exam awak yang di paras bahaya. hahaha.... sebab bila result dah bahaya, macam kat uitm awak akan kene kick. :)

tapi mungkin awal2 je awak rasa begini, insyaAllah hari2 lai awak dah boleh adapt. :)
apa2 pun, all the best. :)

Anonymous said...

salam Harisayala! :)

Saya pun antara yg kluar baris and pening kepala cmne nak buat surat, haha boleh x awak postkan contoh surat tu? hehe... tq and JZKK ;)

Unknown said...

Salam, saya junior dalam Palapes. Baru masuk haritu, tp nak keluar baris. Atas sebab kesihatan, sakit belakang. Rasanya kukuh tak sebab tu..? Masa mula mula masuk, memang ade sakit sikit, tp masa pt pernah terjatuh and lepas tu, selalu je sakit belakang. Kekadang x boleh nak pergi kelas sbb tak tahan sakit. So. Decide nak keluar baris, bila Tanya STAP, dia kata.. CI tak bagi keluar, suruh pg latihan sebab takut kena ulang koko. Saya risau melarat pula nanti. Bila Tanya Senior, mereka tak bagi keluar. Jadi saya tak tahu nak buat macam mana dah sekarang.. Nak buat Surat mohon keluar baris, tp x thu apa yg perlu ada dalam Surat tu, jadi boleh tak awak tolong tunjukkan contoh Surat mohon keluar baris? And ada apa apa nasihat tak untuk saya? Thanks.

Yinz said...

Jamilin, reasons awak sangat valid. tapi awak kene sertakan bukti dari pihak hospital/klinik. normal prosedur. :)

boleh bagi email? :)

Anonymous said...

Boleh x saya nak mintak contoh surat utk keluar baris email saya amir_rad96@yahoo.com
Terima kasih

Unknown said...

Oh, ok, understood. Thank youuuu
Email? jamilinrosyidah@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...