Saturday 15 February 2014

Result's Day

salam~
Alhamdulillah,,, 14hb feb 2014 result sem 3 bg UiTM telah selamat di keluarkan.. haha!

frankly speaking sem 3 ni aku banyak libatkan diri dgn aktiviti persatuan, kelab & koko, & xtvt yg aku rasa aku bley join as long as dye x ganggu masa aku. :)

sbb kecewa dgn result sem 1 & sem2 yang x berapa nk best aku telah berikhtiar untuk aktif pd sem 3. haha! so macam mana result aku?? well,,,, x check lagi! haha! hari ni hari ke 3 aku bertahan. hewhew~

sbenarnya aku serram..., tapi aku dah buat yg terbaik! insyaALLAH... :)
lgpn, aku nk tgk sama2 dgn mak aku. ary jumaat tu dye ngn bapa aku g terengganu sbb ada kelas kek. dye mengajar. myMomFb.

hari ni baru mereka balik kajang. doakan keselamatan mereka. amiinn.;.. :)



well, apa yang penting 3 steps untuk berjaya. doa,usaha, tawakal. :)
berserah la pada ALLAH... hehe.. T^T

if x berjaya, itu bukan bermakna kita gagal, sebaliknya ALLAH nak uji sekuat mana kita ni bergantung harap kepadaNYA. :)
mungkin xde rezeki pada Dean List, tp mungkin rezeki kita terlalu banyak dalam alam pekerjaan. so cheer up. :D


surat Ar-Ra'd ayat 11. ....إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ .... artinya: “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” .

"......Allah tidak memberati seseorang melainkan sesuai dengan (kekuatan) yg diberikan Allah kepadanya..."
(at-Thalaq : ayat 7)

KENAPA KITA DIUJI? Firman Allah SWT: "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan: "Kami telah beriman", sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta." (QS Al-Ankabut: 2~3)

KENAPA KITA TAK MENDAPAT APA YANG KITA INGINKAN? Firman Allah SWT: "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (QS Al-Baqarah: 216) 
  

p/s: doakan aku kuat. haha! :3

EDIT!: dah tgk result!! :3



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...