Saturday 24 December 2016

weyh korang,,, Aku dah Nikah. huhu.

salam.

Hi uolls. wakakaka,,, Ain simpan draft ni dari bulan 7 lagi. kekonon nak update laaaa,,,
Last-last busy settle life after marriage. Busy konvo. Busy jadi agent Dianz Vitamin. nyawww~

So nak inform kat uolls,,, Ain dah selamat jadi isteri kepada seorang lelaki tinggi macam galah. wakakka. Tu je. kbye. :p

Hahahaha,,,,

Meh la aku share sikit cara nak nikah. Lol. tapi sebab aku and Somi satu daerah, so mungkin lain sikit dengan berlainan daerah ni,

Well, aku n hubby kenal kat shah alam. dia kerja kat pJ, aku student kat UiTM. kami bertunang lepas kenal dalam 3bulan. haa,,, Masa nak jumpa family masing-masing barulah tahu,,, sama daerah. Lol,,,

Ikutkan masa bertunang (2015) ikat 2 tahun, tapi rezeki kan, Tahun 2016 gak dapat nikah. Tapi majlis next year la (2017) hahahaha,,,, eleh,,, apedehal, yang penting Wajib punya dah settle. kan?

Berdebar gile bak hangggg nak salam dia. Sedara paksa cium tangan. kalau ta, aku jabat tangan je. Lol

So, first, kene daftar dulu. Kalau nak manual,, borang boleh amik kat pejabat agama. kalau online. isi online form la. So, kami berdua Johor, so buka la link ni --> BorangNikahJohor

Daftar la,,,, Laki aku yang daftarkan, pastu borang dia isi semua. Kalau salah boleh edit. Tapi ada certain yang x boleh edit.

so kene call pejabat la tanya macam mana ye. Sebabkan kami buat online, memang rajin la aku call pihak pejabat. Lol

Isi je form. Pastu print. settle. Settle bahagian online la. hahaha,,,,

So dah settle borang, print la yg tulis CETAK nihhhh



Korang jangan risau, nanti ada gak borang untuk tick mana yang dah buat. Ez. Hoho,, pastu buat la macam dokumen ni suruh. Pergi la ambil darah (HIV), Ynag pening sikit kat nom 6 je. Nak photostad ic, nak borang nikah parents, nak surat akuan dari penghulu. alah,,,, xla susah sangat pun. Tapi sebab aku berkejar, kalau plan asal nikah bulan 6. Tu yang rushing tu. Hahaha.... Last-last dapat bulan7. sama jer. hoho..

Dah siap semua, dah ada ic, akuan, dll, pergi la hantar borang kat pejabat agama. Lelaki pakai songkok. Pastu kene temuduga. Bacaan al-fatihah, rukun islam, iman. camtuh je. settle,,,,

Dah boleh dah buat majlis Nikah.... :)

Bila dah nikah ni,, Memang lain giler,, sebab ko akan kenal family masing-masing. Perangai dia yang ko tak pernah tahu. Rahsia dia. and macam-macam lagi la. Apa-apa pun kene sentiasa jaga solat, dan berbincang kalau ada masalah... :)

kbye.
xoxo.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...