Tuesday 7 August 2012

Sikap org ISLAM yg memalukan pada bulan puasa tahun ini.

sy marah+kecewa ni

Kisah sedih - Curi sisa makanan pun orang marah!

Menurutnya, lelaki itu mengaku kerana terlalu lapar dia terpaksa mengambil sisa kuih

 dalam surau sebaik solat Terawih dijalankan lalu melarikan diri.


"Dia juga memaklumkan tidak mempunyai w
ang untuk membeli makanan dan hidup

gelandangan sejak lima tahun lalu," katanya.

Sementara itu, lelaki berkenaan berkata, dia tidak suka dituduh sebagai pencuri. “Aku

ada minta pada mereka sedikit kuih tetapi mereka halau aku kerana aku kotor. "Orang

selalu tuduh aku mencuri. Itu semua tidak betul.

Aku cuma mahu makan saja," katanya. Dia berkata, sehingga kini tidak ada sesiapa

atau pihak bertanggungjawab yang datang membantu.

Dalam pada itu, Eng Khim berkata, masalah itu dapat diselesaikan sekiranya pihak

terlibat turun padang dan mendekati nasib mereka yang hidup di jalanan.

“Orang awam yang menemui lelaki ini memaklumkan kepada saya dia mencuri dan

harus diserahkan kepada polis. Pada pendapat saya, dia tak bersalah.

"Dia sudah meminta kebenaran untuk mendapatkan beberapa kuih untuk dimakan

tetapi tidak diberikan sebaliknya dia dihalau.





p/s:
memalukan bila kes cmni berlaku dalam negara. haish..
jgn salahkan agama tapi salahkan penganutnya.
org ISLAM yg bersikap begini MEMANG MEMALUKAN!!
BERSANGKA BURUK sgt.igt bagus sgt la tu. Apa salahnya menderma,membantu mereka yg susah. buat macam ni igt dapat pahala ke???!aigoo......

-SHAME ON YOU-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...