Sunday 9 August 2015

cerita baru : aku Bertunang

lama x godek2 blog tetiba ternampak artikel zaman poyo dulu. hahaha~
post tentang kisah lama (Click!) selamat dah bernikah lelaki tu. Alhamdulillah. and i am happy for both of em.

cerita aku sekarang? lepas frust dengan dia.aku ada la try dengan someone. not someone. several guys! dalam 3 orang. hahaha..... but it did not turn out so well. well, xde jodoh. dont get me wrong... aku bukan jenis berpartner untuk berhuha. tapi mencari my SOUL! (bluuurkrkrkkkkkkkk)
hahahaha! ah, geli. igt zaman x mature yang menggelikan. huhu.

and the last one, we (my friends n me) call him jambang. lol. sebab dia berjambang of course! budak fkk. kimia you~ pun x jalan jugak. huhu... frust jangan cerita la, depression i dapat. tu la, beri hati lagi kat orang yang x sepatutnya. ini makannya! hahaha!xla, maksud aku, jangan lah beri hati pada yang belum Halal. kan kecewa.... padan muka kat i. hoho...

lepas Mr. Jambang, hati aku dah macam biskut kering. ko cerita la pasal hati, aku akan denied! denied! hahaha!

lupakan pasal hati, aku fokus pada fyp dan bisnes dropship. Dian Vitamin RM80.00, FloralMask RM39.90 & NanoCream RM35.00. WHATSAPP-011-33178261 (yin). sempat promote ne~ haha

shortkan cerita yang merepek,dalam bulan 5, masa tu tengah buat coding kot kat laman najib. sambil tu aku on Wechat- nearby people. cari customers. hahahaha~ =..="

dapat la sorang customer ni. aku rasa aku dah state dah kat profile aku aku jual apa. dia boleh tanya pasal barang komputer. aku cakap la elok2 aku x jual. lepas tu dia boleh menganjing aku, "budak iT jual barang xde kaitan dengan iT pun" giler,,, panas je.... first2 kenal dah menganjing. bagus!

tamat situ. end.

next month 7/6/2015, aku update status wechat. aku stop buat sementara waktu bisnes. bagi tumpuan pada fyp. hahhahaa.... tapi lepas tu wechat aku penuh dengan Naruto! kahkahakah! lawoks~ die hard fan Naruto~

masa tengah2 serabut nak hantar report kat examiner, aku mencari la kat wechat kot ada yg boleh bantu. tanya 'dia' (masa ni dah baik sikit sebab naruto,lol~), hantar email, dari situ tahu nama dye,dye tahu nama aku. pun atas nama kerja. kerja~ hahaha. dia minx nom, fb, aku x layan. hahaha.

lama lepas tu dia ajak serius. aku xnak. gile. kat wechat kenal. aku susah sikit nak percaya. hahaha. reject! tapi aku minx pendapat kawan2 aku.. lama juga la. banyak kali aku reject dia. bagi la syarat apa2 pun. dia nak jugak. aku reject jugak. malas. sebenarnya takut kecewa.... padahal dalam hati dah ada rasa suka. tapi aku denied. cuba buang. kahkahkah~

tapi aku dah start buat solat istiharoh masa tu. sampai sekarang insyaAllah. and masa paper ke3 and puasa, aku demam. keluar dewan 1 jam awal. sebab dah menggigil. huhu.... aku terima dia masa tu. seminggu aku demam teruk. orang bila dah lama x kene demam, bila dapat, macam nak nazak. huhu.. =..="

dia tolong beli paracetamol, lol. cam xde kje. tapi tu la first jumpa dye. tapi tu la aku turun rumah, amik ubat dari dia terus lari naik atas. (rumah aku rumah kedai) serius, x pandang dia langsung. sebab malu. hahaha! balik tu dye cakap aku cam cencorot. laju je lari. =..="

serius susah nak buka hati ni balik, memang la terima dia, sebab aku cuba terima orang yang sayang aku instead sayang someone yang ignore kite (blurkkk geli). aku ajak dia jumpa parents aku, well, he said "yes". i was surprised! not bad. pastu ada la kes gaduh cikit. aku cakap dye xde effort nak kenalkan aku kat family dye. hahaha! hambek, nasib baik la hubungan ni berlaku masa puasa dan raya, makanya nak g rumah orang atas alasan beraya. wakaka!

Raya ke 4 kot, selasa, dia datang rumah aku, minx izin parents aku bawa aku jumpa family dia. aku g dengan adik aku. haha. ni 3rd time jumpa lepas ubat. haha.. not badla, balik dari rumah dia, turn dia lak meeting dengan parents aku. Alhamdulillah,,, semua ok. green light!

sekarang tengah counting days untuk E-day. hahaha.... doakan segalanya dipermudahkan. :)

"baru nak e-day dah up cerita" haha... sukati lah. cuma nak share, bila niat tu baik, insyaALLAH Allah mudahkan. mungkin rezeki jugak, parents kami yang semangat untuk benda baik. tapi barang hantaran aku guna duit raya + bisnes aku. xdela 100% from parents. heeeee~

update:
yang kelakar, kenal kat shah alam, rupanya kami 1 daerah . lol! aku baru pindah muar. x sangka lak dye orang muar. kohkohkoh.....

time ni datang merisik. :3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...