Sunday 29 July 2012

My Sempai~ hehe...

halooo guys,, :)

teringat lagi kenangan masa kt matrik melaka., salah satu kenangan manis + lawak mungkin. haha~


Al-kisahnya begini....hehe..
masa tu law x silap aku masa Maulidur Rasul. malam tu ade ceramah la maulidur Rasul... & in the same time... ade la aktiviti sirih pulang ke ganggang,(kowt.). so bekas2 pelajar KMM pn ada gak yang datang. Malam tu aku dengan classmate aku,nabila.

malam tu ex-pengerusi Ntp bg ceramah, (actually kami xtaw pn ade aktiviti sirih masa tu cuma pelik sbb banyak kereta kt area surau). if x silap bro tu umo dye 22. hehe~

masa tuh dye cita la pasal sejarah baginda,,abis2 ceramah dye tanya la..ada apa2 soalan tak,aku pulak masa tuh tengah curious kenapa siti aminah (ibu baginda bagi pada ibu susuan selama 2tahun,kenapa dye x jaga baginda).

time tu mmg curious gila la... so aku pn angkat la tangan aku yg comel ni..hehe~
tetiba je suasana menjadi sunyi gile... dengar bunyi kipas je. Aku pandang abang tu,then aku pandang kanan.then kiri. walawei....semua kasi pandang kt aku.. fui...

masa aku nk cakap,tetiba azan, (nak cakap @ tak? cakap tak,cakap tak,) mmg takut la masa tu. nabila plak berdebar. hahaha.. then abang tu  cakap "teruskan",tanpa membuang masa  kami pn bersoal-jawab. rupa-rupanya..dalam masa 2 tahun tu bukannya baginda & siti aminah tidak berjumpa,masih lagi berjumpa bila,halimatun saadiah membawa baginda bertemu ibunya.. ohh...

abang tu senyum,then dye wat aku segan, he praised me by saying "muslimin be like that muslimat who's brave" then he continued by looking at me," nanti nak cari suami,pilih la muslimin kt depan ni,ustaz saya cakap wanita nk cari suami,carilah yang rajin pergi surau/masjid & solat berjemaah sebab tu sunnah baginda" 
Dude! i want you! haha (gatal sudah datang.haha). tapi serius la,abang tu mmg kelakar. skg mungkin dye da flight g mesir,,selamat jalan sempai! :D


2 comments:

Anonymous said...

Can't say enough about this website – its alot better than mine.

Yinz said...

thank you. :)
i wish tht u can give me ur url. XD
(I WANT TO VISIT U) :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...