Sunday 3 August 2014

Palestin & Israil & negara ISLAM

salam
semua sedia maklum akan isu yg terjadi pada Palestin pada masa kini.2014. ades, ayat aku mmg agak poyo kadang2. :l
aku agak geram apa yg telah berlaku pada Gaza sampai aku nk menaip aku x taw nk susun ayat macam mana lagi. adess.

sebenarnya isu ni da lama, tp baru sekarang dunia kita cakna. mungkin baru tesedar dari mimpi lena yg panjang. atau mungkin juga capaian internet smakin pantas dah x lembab cm kura-kura hatta pn siput vavi.

mohon maaf di pinta andai ayat aku ni pusing2 cm gasing.turun naik, turun naik. lol. btw, selamat hari raya. raya tahun ni x berapa nk meriah mungkin sbb saudara kita terseksa di sana.. moga Allah lindungi mereka. amiinn..

btw, even dorang da confirm masuk syurga, insyaAllah, Tp before tuh seksa jgk tgk dorang di hentam bom dan peluru2 dari israil. lagi2 wanita dan kanak2.. sedih woo.... :(

perasan x? yg busy demo satu dunia ni adalah rakyat, pemimpin juz bg press conference cam cikai langsung tiada tindakan! (ada, tp x banyak negara) especially dari negara arab yg kaya tu. puiiihhh!!

aku xtaw la dorang ni takut apa la sangat dengan israHELL tu, tgk, 1 dunia boycott israHELL, lansung dorang gila sebab ekonomi dorang da teruk.! wake up people, wake up! especially the LEADERS!!
 UAE siap hantar perisik  ke Gaza lagi untuk tahu terowong rahsia Al-Qassam! cm siot!!!!!
--->UAE NUTS!

Tadi keluar ngn family g Alamanda, beli barang, so kt situ i nampak la situasi yg menyedihkan. McDonald masih lagi dikunjungi mereka2 yg aku nampak mcm ISLAM. LOL!
aku xtahu la hati apa dorang ni. tu x termasuk lagi yg sokong israHELL, kadang2 nk je mencarut. tp xde guna pun. cuma berharap dorang rasa apa yg saudara di GAZA rasa. di seksa.
moh la doa mereka ni celik hati.

berbeza dengan mereka yg NON-MUSLIM, yg kat luar negara tu. law dorng boycott, mmg dorang boycott habis-habisan! x cm kt malaysia ni. mostly bermusim. duhai sayang2 sy semua, mmg la boycott tu cm tugas yg paling remeh, tp dye sangat bermakna bg saudara kita di sana...Gaza. Allah xkan soal senjata jenis apa ko angkat untuk bantu saudara kita,

 tp ALLAH akan tanya, "apa yang kaw telah lakukan untuk saudaramu?"

pernah baca kisah nabi Daud? yg pasal burung tu. xpernah?? sila lah cari & baca & fahami... 
jujur aku cakap susah jugak nk boycott ni sbb mostly kt malysia byk barang2 yg wat sumbangan pada israhell. tadi aku tpaksa tukar jenis bodak compact aku sbb selama ni aku pakai GARNIER. tp Garnier telah buat kezaliman! :(
---> Garnier sucks!!


btw, aku bg link so that korang bley fahami lagi tentang konflik di GAZA & TEL AVIZ. kat link ni --->
israHELL x bersalah, cuma...  korang bley tahu cmna konflik ni bermula, siapa Al-Qassam. :)

yang ni pula ---> for Dummies dari ANGELPAKAIGUCCI. dan juga ni -----> mitos Bodoh

byk lagi blogger yg berkongsi pasal ni, tp aku amek yg ni, selebihnya, usaha la sendiri tangga kejayaan. lol.



spe2 yang support israHELL tu aku x faham la, pernah ke dorang dpt berita berapa ribu civilians yg terbunuh kat TEL AVIZ tu???!! xde kan??? bodoh! bodoh!! otak letak kt lutut! compare la berapa ribu org x bersalah kt GAZA tu kene bunuh! bangang abadi betul. aku doa korang rasa apa yg org kt Gaza tu rasa. amiinn. baru sekarang je TEL AVIZ kene bom. padan muka, tp itu pun A-l-Qassam target pada tempat tentera. x macam IDF. serang org xde senjata. kanak2 bai, org tua, org awam!

kadang2 aku nk je Al-Qassam jadi kejam, hantar je bom kt civilians TEL AVIZ, biar mampos. tp ISLAM ada prinsip. org awam, kanak2, wanita hatta tumbuh-tumbuhan pun xley di sentuh semasa perang. damn IDF!

marilah sama2 tembak GAZA dengan doa. jgn stakat #prayblablabla tp x doa pun. takat taip, lol. xde umpphh la. :)
doa betul2 k. lepas solat, masa hujan, n so on. :)

if u guys wanna know for more details about the latest news from Gaza, u guys cn follow these FB, :)
&

ups! jgn lupa tentang saudara kita kt Syria, myanmar (rohingya), afganistan, china,n others, :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...