Monday 4 August 2014

Syria & mereka yg tertindas


syiah dgn sunni x sama. dr luar nampak cm islam lawan islam. tp sebenarnya tidak. hati2.
p/s: certain people share pergolakan kt syria, kenal x basyar al assad tu siapa? dye tu cm zionis. tp lagi kejam.
link bawah ni korang leh kenal dye lebih lanjut,

---> mari-aku-tunjukkan-siapa-sebenarnya

aku ingat lagi if x silap 2tahun lepas aku and family g ceramah agama, ada ustaz azhar idrus, ustaz nazim, and ada ulama' besar dari syria. tp ulama' tu da meninggal lepas berapa bulan beliau datang malaysia. innalillahi wainna ilaihi rojiun... ulama' ni kene halau dr syria sbb dye xnk ikot cakap syiah. maksud aku dye tegas.
Dr Ali As-Sobuni nama beliau.

well, frankly speaking x ramai yg tahu kisah mereka. korang nk tahu sebab dye?? korang leh baca link ni


sedih sebenarnya lebih kepada mereka di Syria sbb org luar yang x tahu beranggapan ianya hanyalah perang antara islam dgn islam. TIDAK! ia adalah perang anta sunni dan SYIAH! syiah ni macm ZIONIST!!!! LEBIH TERUK SBB DORANG HINA BAGINDA RASULLULLAH S.A.W!

kt Gaza at least orang nampak perang antara israel & org islam,.,, pasal ISIS/L saya x dapat nk share sbb saya kurang fact pasal tu. tp percayalah, pejuang ISLAM yg sebenar x akan menyiksa wanita, kanak2, dan xkan menghina mayat. macam hebatnya pejuang Al-Qassam. :)

saya tahu ramai yang cakna akan syria tapi masih kabur, so sy share apa yg saya dpt masa ceramah dulu tuh. DOAKAN KESELAMATAN MEREKA...

UPDATE:
oh hey people! i just read the new news about the ISIL. so hey! they are actually bullsh*t group!
they are Syiah people who claim themselves as sunni! my Blood do boiling when i saw them slaughter kids and innocent people! well,i acant blame non-muslim because they dont know about it even my heart do boiling with their comment... lol,,,
but hey you guys! who claim themselves a Muslim! please! please ! do aware about our brothers & sisters there... they being torture everyday & night with those syiah. protect them with ur DU'A...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...